eerste week zit er op! - Reisverslag uit Kandahar, Afghanistan van tomhuberts - WaarBenJij.nu eerste week zit er op! - Reisverslag uit Kandahar, Afghanistan van tomhuberts - WaarBenJij.nu

eerste week zit er op!

Door: tomhuberts

Blijf op de hoogte en volg

21 September 2011 | Afghanistan, Kandahar

hallo allemaal,

de eerste week van mijn uitzending zit er op. ik heb mijn draai al aardig gevonden. ik weet nu de juiste mensen te vinden voor de dingen die ik hier moet regelen.
het is hier namelijk behoorlijk groot en soms een beetje ingewikkeld om bebaalde dingen voor elkaar te krijgen. mijn sportmomenten beginnen nu aardig te lopen. de eerste week keken de mensen een beetje de kat uit de boo, maar nu komen ze graag naar mij toe. gister had ik een grote groep spinners en die waren allemaal zeer tevreden. sporten is voor mensen hier een uitlaatklep en dat is hier zeer belangrijk. als je wil kun je hier dag en nacht werken marr dat is voor niemand vol te houden. dus mijn werk wat ik hier doe is gewoon belangrijk voor een goede werksfeer.

ik zit hier nu een week en ik heb gezien hoe groot kandahar is, er zitten hier 36000 man op een kamp in de stof en om je heen niets anders als elende! ik vind het soms ook een beetje raar hier als ik rond loop op het kamp. op het een moment heb je een feest met zijn alle. of je loopt over de boardwalk, (klein winkelcentrum )en ziet daar allemaal militaire lopen met een groot wapen op de rug en een ijsje of een hamburger op de hand! en als je dan aan het shoppen bent of je hebt een gezellig leuk feestje in de dutch corner (ons feest cafe) waar ik beheerder van ben gaat er weer ineens een alarm af. en binnen enkele seconden ligt iedereen weer plat op de grond omdat we een raket aanval krijgen. jullie snappen we dat deze 2 dingen moeiloijk met elkaar te rijmen zijn. maar hier is het orde van de dag.

ik ga nu maar eens lekker naar de eetzaal. over het eten heb ik niets te klagen, dit is niet verkeerd!

de eerste week zit er op en de tijd vliegt hier. dus voor ik het weet ben ik weer terug in ons koude kikkerlandje! brrr, hier is het 40 graden!!!

x

  • 22 September 2011 - 17:52

    Nora:

    Hallo Tom,

    Tijdens het googlen kwam ik op je site terecht.
    Ik werk mee aan de website van het thuisfront comité, www.thuisfrontafdeling.nl
    en wil je vragen of je de stukjes die je schrijft op deze site ook op de site van het thuisfront wil plaatsen. Wij zijn op zoek naar mensen in het uitzendgebied die met regelmaat een stukje willen schrijven voor de website om zo mensen thuis een beeld te geven van de werkzaamheden daar.

    Hopelijk wil je hier over nadenken en hoor ik snel van je.
    Je kan me bereiken via thuisfrontafdeling10@gmail.com

    Nora.

  • 22 September 2011 - 18:49

    Nick:

    veel plezier nog daar tom en leuk dat je een eigen cafe hebt

    gr,nick

  • 23 September 2011 - 13:54

    Van Linnekes:

    Dee is in een heel emotioneel wrak, omdat jij niet meer hier bent. we hebben haar nog net tegen kunnen houden om een pinup foto te maken voor boven jou bed, dus bijna een muurschildering.
    wij gaan nu kermis vieren.

    groetjes,
    Tjeu, Bram, Koen, Dee en Jan

  • 24 September 2011 - 15:25

    HP:

    Tom goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Belangrijk voor jou ook dat je je werk op jou manier kunt organiseren. Het ga je goed in de zandbak, wij passen op jou Maaike.

  • 24 September 2011 - 16:34

    Tante Sjaan:

    Super om te lezen, dat het goed gaat!
    Denk erom he? niet te veel feesten daar! haha.

    Maak er wat van en voor de komende tijd heeeeel veel succes.

    Liefs de Vriezekolkjes.

  • 24 September 2011 - 16:53

    Supervrouwtje:

    Zal ik maar overkomen om als barkeepster je te ondersteunen?Keifijn dat het naar je zin is tot nu toe,houden zooooooooooo.Liefs tante Margret

  • 29 September 2011 - 08:04

    Tom:

    kip nou, kip is, KIPPEN

  • 03 Oktober 2011 - 05:25

    Marcel:

    Hey Tom,

    het wordt weer tijd voor een update van jou kant. Het laatste wat ik lees is 21 september. Wij hebben in Nederland inmiddels bijna de Afghaanse temperaturen gehaald. Een ware zomer. Voor het mountainbike kampioenschap was dat natuurlijk helemaal top. Zoals gewoonlijk liep alles weer vlekkeloos. De vrijwilligers hebben een heus record gebroken. Binnen achttien minuten stond de start, finish, het hekwerk, waren de poorten open, draaide het aggregaat en schalde de muziek over de Garderense hei.
    Geef mij per mail even je telefoonnummer en emaildres(sen) door (ook van je ouders en Maaike. Groeten uit Nederland, Marcel Meij, Bureau Militaire Sport, AOCS NM.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Afghanistan, Kandahar

uitzending

Recente Reisverslagen:

02 November 2011

verhuisd!!

03 Oktober 2011

3 weken voorbij.

21 September 2011

eerste week zit er op!

18 September 2011

dag 6

15 September 2011

de eerste 2 dagen

Actief sinds 12 Sept. 2011
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 17609

Voorgaande reizen:

13 September 2011 - 20 Januari 2012

uitzending

Landen bezocht: